Singapurlu öğrencilerden “3 Boyutlu Baskı” teknolojisiyle üretilen “Güneş Arabası”

Nanyang Teknik Üniversitesinden bir grup öğrencinin meydana getirdiği elektrikli güneş arabası Singapur’da bir ilk olma niteliğini taşıyor. Yenilikçi 3 boyutlu baskı teknolojisiyle oluşturulan otomobil gövdesinde tam 150 parça bulunuyor.

NTU öğrencileri tarafından üretilen iki çevre dostu otomobil: Solda NV8 ve sağda NV9

Karbon fiber yapılı tek kabuklu şasi üzerine kurulan “NTU Venture (NV) 8” isimli araç bu yıl düzenlenecek Shell Eco-marathon Asya‘da “Kentsel Konsept” kategorisinde yarışacak.

NTU öğrencilerinin ürettiği bir diğer araç olan “NTU Venture (NV) 9” isimli üç tekerli yarış aracı motosiklet yarışlarından esinlenilerek yapılmış. Bu araç benzersiz eğilme düzeneği sayesinde en keskin virajları bile çok ufak bir hız kaybıyla alabiliyor.

EL YAPIMI SİLİKON GÜNEŞ PİLLERİYLE EN YÜKSEK YAKIT VERİMLİLİĞİ

NTU, el yapımı silikon güneş hücreleri içeren NV9 aracıyla Shell Eco-marathon Asya’da “İlk örnek” kategorisinde mücadele etmeyi planlıyor. Maraton 26 Şubat – 1 Mart tarihleri arasında Manila’da gerçekleşecek.

Başından itibaren bütünüyle NTU öğrencileri tarafından ortaya konan tasarımın hayata geçirilmesi öğrencilerin yaklaşık bir yılını aldı. NV8 ve NV9 isimli bu iki aracın ulaşmayı amaçladığı hedef ise en yüksek yakıt verimliliği.

YIKICI BİR YENİLİK

NV8 ve NV9’u geliştiren iki öğrenci ekibinin danışmanlığını yapan Doç. Dr. Ng Heong Wah‘ın söylediğine göre öğrenciler burada bir inanç örneği sergileyerek varolan bir ürün üzerinde iyileştirmeler yapmak yerine, yıkıcı bir inovasyonla yeni bir ürün ortaya koymaya karar vermişler.

Doç. Dr. Ng Heong Wah: “Öğrencilerimiz, NTU’daki çalışmalarından öğrendikleri en yeni mühendislik tekniklerini kullanarak silikon güneş hücrelerini geliştirdiler. Bu yenilikçi güneş hücreleri, arabanın şekline uyum sağlayabiliyor ve en fazla sayıda güneş ışınının toplanabilmesine olanak tanıyor. Viraj alırken hız kaybını en aza indirmek için dönme yönüne doğru yatabilen NV9 aracında bulunan eğilme mekanizması da yine bu güneş hücreleri sayesinde çalışıyor.”

ASYA’DA BİR İLK

“Tasarladığımız ve 3 boyutlu yazıcı teknolojisini kullanarak ürettiğimiz elektrikli otomobil gövdesi bizim için son derece gurur verici. Bu Singapur’un hatta muhtemelen Asya’nın ilk 3B baskılı konsept otomobili.” diyen Doç. Dr. Ng ekliyor ” 3B baskılı otomobil gövdesi mevcut teknolojinin sınırlarını zorluyor. Sonuç alabildiğimiz için gerçekten çok mutluyuz.”

Bilgisayar mühendisliği 4. sınıf öğrencisi olan ve 3B baskılı NV8 aracının geliştirilmesine öncülük eden Ilmi Bin Abdul Wahab: “Kütleyi olabildiğince küçük tutarken aracın iç hacmini ve sürücünün rahatlığını en üst seviyeye çıkarmak için hafif plastikten yapılan 3B baskılı kabini kullanmaya karar verdik. Aracımız, Kentsel Konsept otomobili olmasına rağmen o kadar da tembel değil. Düşük enerji tüketimi korunurken hızı saatte 60 kilometreye kadar çıkabiliyor.”

Elektrik elektronik mühendisliği son sınıf öğrencisi olan ve üç tekerlekli NV9 ekibinin liderliğini yapan Winston Tan: “Eğilme düzeneğini geliştirirken yarışçıların keskin virajlarda yol tutuşu ve süratlerini korumak için sağa veya sola yattığı motosiklet yarışlarından ilham aldık. Aracın gövdesinin olabildiğince aerodinamik şekilli olmasına dikkat ettik.Sonuçta ortaya görsel farkındalığı artıran kubbesiyle F1 yarış arabası ve planör karışımı bir dizayn çıktı”

Shell Eco-marathon Asya’da yarışacak çevre dostu iki otomobil

DİSİPLİNLER ARASI VE ÇOK ORTAKLI BİR İŞBİRLİĞİ

İki NTU ekibi çeşitli mühendislik bölümlerinden gelen 16 öğrenciden oluşuyor. Öğrenciler bir yıl boyunca Mekanik ve Uzay Mühendisliği Okulu’nda bulunan İnovasyon Laboratuvarında çalışarak otomobillerini ürettiler.

3 boyutlu bastırmaları gereken 150 kadar parçası olan öğrenciler, NTU’nun çeşitli bölümleriyle ve araştırma merkezleriyle iş birliği yaptı. Aynı zamanda Stratasys, Creatz3D and The Singapore-MIT Alliance for Research and Technology (SMART) gibi kuruluşlardan da sponsorluk ve destek aldılar.

NV8 elektrikli arabasının tasarımcısı ve makine mühendisliği öğrencisi Kam Sen Hao: “Biz başlangıçta bir süper araba konsepti düşünmüştük. Ancak daha sonra yarışma için gerekli ölçüleri dikkate alınca bu isteğimizden vazgeçtik. Bunun yerine, dikey açılan kapılarıyla her yaştan insana hitap edecek sevimli bir mikro araba tasarladık. ”

Kam’ın tasarım arkadaşı olan yine makine mühendisliği bölümünden Ng Jun Wen: “NTU’daki ve sponsor kuruluşlardaki çeşitli 3B yazıcılarda ayrı ayrı parçalar halinde bastırdığımız araç kabuğunu bir araya getirmek  bizim için hayli zorlayıcı oldu. Bastırma ve montaj işlemi için toplamda üç aylık bir emek harcamamız gerekti.”

NV8’in eşsiz bal peteği tasarımı

Ng araç kabuğundan bahsetmeye devam ediyor: “Aracımızın hafif, ince ama bir o kadar da sağlam olması için bal peteği düzeni ve benzersiz eklem tasarımını bütünleştirerek parçaların birbirine tutunmasını sağladık. Işığa doğru bakıldığında yarı saydam bir görünümü olan bu yapı, bir yusufçuğun kanadını andırıyor. Gerçekten görülmeye değer bir manzara.”

SHELL ECO-MARATHON

İlk olarak Asya’da, sonrasında ise Amerika ve Avrupa’da yılda bir düzenlenen Shell maratonu, öğrencilerin en az miktarda enerjiyle en uzağa gidebilecek bir araç tasarlanmasını, üretmesini ve sürmesini istiyor.

Shell Singapur İletişim Genel Müdürü Jason Leow: “Shell için sürdürülebilir hareketlilik, müşterilerimize yakıt verimliliği hususunda yardımcı olmak ve yenilikçi buluşlarla daha temiz bir taşıma sistemi için geleceğe yatırım yapmak anlamına geliyor. Shell Eco-marathon, genç mühendislerimizi ve bilim insanlarımızı yakıt verimliliği konusunda yaratıcı düşünmeye ve fikirlerini uygulamaya koymaya teşvik ediyor.”

Maratona katılan takımlar araçlarını şu yedi enerji türünden herhangi biriyle çalıştırmakta özgürler: hidrojen (yakıt hücresi), elektrik, benzin, mazot, Shell Gazdan Sıvıya (GTL-Gas to Liquids), sıkıştırılmış doğal gaz (CNG-compressed natural gas) ya da Ethanol E100.

Öğrenci takımları maratona iki kategoriden birinde katılabiliyorlar: İlk örnek (Prototype) ya da Kentsel Konsept (Urban Concept). İlk örnek kategorisinde takımlar yenilikçi tasarım elemanları aracılığıyla yakıt verimliliğini en üst düzeye çıkarmaya odaklanmış gelecekçi prototiplerle yarışıyorlar. Kentsel Konsept ise takımların, trafiğe çıkabilen yakıt tasarruflu araçlarla katıldığı kategori.

Kaynak:

Nanyang Teknik Üniversitesi (NTU), Erişim Tarihi: 5 Şubat 2015

http://media.ntu.edu.sg/NewsReleases/Pages/newsdetail.aspx?news=7c8f836b-4ad9-45fd-8bcc-cad3d0a787b1

Reklamlar

Merhaba, Bilgi Şöleni'ne hoş geldiniz. Ben Bahadır, bu ağ güncesinin yazarıyım. Boğaziçi Üniversitesinde Elektrik-Elektronik Mühendisliği okuyorum. Bu günceyi tutmaktaki amacım yabancı dillerdeki bilimsel yazıları takip ederek dilimize aktarmak ve insanlarımızı bilimsel gelişmelerden haberdar etmek. Yazılarımı yazarken beni en çok zorlayan şey yabancı kökenli kavram ve terimler için Türkçe karşılıklar aramak. Ne yazık ki sözlükler bu konuda her zaman yararlı olmuyor. Lütfen önerilerinizi, görüşlerinizi ve yorumlarınızı benimle paylaşın. Bu beni gerçekten memnun eder. Blog sayfasında hoş vakit geçirmeniz dileğiyle...

Tagged with: , , , , , , , , , , , , , , ,
Sürdürülebilir Teknoloji kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Arşivler
Follow Bilgi Şöleni on WordPress.com
%d blogcu bunu beğendi: